Fundația creștină, caritativă Diakonia este o organizaţie non-profit având la bază sistemul de valori creștine. Printre misiunile fundației sunt: ocrotirea vieții, acordarea unui ajutor profesional persoanelor cu probleme de sănătate şi sociale, fără orice fel de discriminare. Diakonia acționează pentru întărirea simţului civic și de răspundere individuală și colectivă. prin munca lor urmăresc dezvoltarea sistemului de servicii sociale și instituționale, reprezentând serviciului caritativ al Eparhiei Reformate din Ardeal.
Proiectul social de îngrijire la domiciliu se adresează persoanelor în vârstă, bolnavilor cronici, persoanelor imobilizate, izolate sau cu dizabilităţi. La cererea nevoiaşului sau familiei acestuia echipa de îngrijire la domiciliu îi informează, îi vizitează şi efectuează îngrijirile dorite sau tratamentele medicale indicate de medicului de familie. Criteriul de selecţie în cazul persoanelor asistate este gradul lor de dependenţă socio-medical, respectiv lipsa concomitentă a unui suport şi ajutor adecvat din partea familiei sau a altor persoane ori organizaţii.
Serviciile acordate:
Asistenţa la domiciliu se realizează prin trei teritorii de intervenţie după cum urmeză:
Îngrijire de bază:
- toaletă general sau parţială, spălarea părului,
- schimbarea lenjeriei, hainelor,
- aranjarea patului,
- tăierea unghiilor,
- a părului,
- bărbierit,
- ajutor în alimentaţie,
- sfaturi de îngrijire.
Îngrijire medicală:
- măsurarea glicemiei,
- masurarea tensiunii arteriale,
- administrarea injecţiilor,
- tratarea plăgilor, pansare,
- spălătura auriculară,
- fixarea sau schimbarea,
- sondei vezicale,
- mobilizare, masaj, plimbare,
- sfaturi şi îndrumare medicală
Îngrijire socială:
- cooperare în activităţi casnice,
- deplasare la farmacie,
- controlul administrării medicamentelor,
- ajutor în relaţia pacient-medic de familie,
- dotare cu unelte, ajutătoare specifice bolii
- vizite, îndrumare,
- informare,
- dotare cu material sanitare sau de îngrijire specific, servicii de spălătorie
Beneficiarii programului:
Beneficiarii serviciului de îngrijire socio-medicală la domiciliu ai Fundaţiei noastre se pot diferenţia în trei categorii:
- Anchetă socială (date personale a asistatului, datele personale a persoanei de contact, evaluare socială: locuinţa clientului, starea economico-financiară, relaţiile sociale, probleme speciale, nevoi identificate,evaluare medicală: boli de care a suferit cu relevanţă pentru starea lui actuală, alergii, boli diagnostizate în prezent, medicaţie, recomandări a medicului de familie, nevoi identificate)
- Plan de îngrijiri
- Contract de furnizare a serviciului de îngrijire la domiciliu
2. Asistaţi ambulanţi/ocazionali: Pe lângă asistaţi permanenţi avem solicitări ocazionale, la pacienţi ambulanţi. La aceste cereri oferim serviciile noastre similare cu cei ai asistaţilor permanenţi, înregistrati. Ei reprezintă un număr important de beneficiari, pentru că se adresează serviciului nostru neavând alte resurse. Serviciul nostru este prezent zilnic în sate izolate, unde medicul de familie sau personal competent de îngrijire nu se deplasează, sau doar o dată pe săptămână.
3. Asistaţi dotaţi cu unelte auxiliare specifice bolii sau alte materiale ajutătoare (cârje, scaun WC, cărucior, pat cu saltea, materiale de incontinenţă, saci stoma, saci urinari)
Persoana de contact – comuna Ozun:
Karácsony Erika
Asistent medical
0736348231
0723684938